tirsdag 23. februar 2010

Hvorfor gifte seg ??

6 gode og 5 dårlige grunner til å gifte seg

Sliter du med brudenerver eller kalde føtter før bryllupet? Lurer du på om du gifter deg med rett person?
Ved å gjøre grundig tenkearbeid på forhånd kan du enten bli sikrere i ditt valg og bli mer tilfreds eller finne ut at det er best å ende forholdet/avbryte bryllupet før det er for sent.
I 2007 giftet 23 500 personer seg i Norge.  Dette er en oppgang på 7,5% fra 2006. Samtidig har antall skilsmisser hatt en nedgang på 300 og separasjoner har hatt en nedgang på 700. Dette er gode nyheter, kanskje blir vi mer opplyste i hvorfor vi gifter oss?

6 gode grunner til å gifte seg

1. Fordi du elsker partneren din. Selv om kjærlighet ikke bør være den eneste grunnen til å gifte seg, er det grunnsteinen i et lykkelig ekteskap. Lykkelige ekteskap kjennetegnes ofte ved at parkene elsker, liker, beundrer og respekterer hverandre.
2. For å inngå en forpliktelse. Du vil vise ovenfor deg selv, partneren din, familien og omverdenen at dette er personen du vil tilbringe resten av livet med. Det er naturligvis viktigst å vise denne forpliktelsen ovenfor deg selv og din partner, omverdenen er bare en bonus.
3. Det er en del av kulturen din. Ekteskapsseremonien er en sentral del av kulturen du er oppvokst i, og en del av din familie og dine egne verdier.
4. For å starte en familie. Dere har trivdes i et stabilt og lykkelig forhold i en stund og føler at ekteskap er det beste miljøet å oppdra barn i.
5. For å feire. Fordi dere vil at venner og familie skal være med å dele i deres kjærlighet og forpliktelse ovenfor hverandre.
6. Det er rett tid. Dere har et solid og sikkert forhold og det føles som det logiske neste steget.

5 dårlige grunner for å gifte seg

1. For å gjøre forholdet sikkert. Dersom forholdet ikke er stabilt og sikkert før dere gifter dere er det ingen grunn til at det skal bli det på grunn av ekteskap. Tvert imot. Det blir kanskje noe vanskeligere å skille lag etter ekteskap, men det betyr ikke at dere blir lykkelige.
2. Redd for å være alene. Noen gifter seg fordi de er redde for at ingen andre vil ha dem, eller at de ikke vil finne noen ?bedre?.  Det er faktisk mye bedre å være alene en å være gift i et forhold som ikke er givende.  Et feil forhold kan hemme dere begge som personer og stå i veien for uante muligheter.
3. For barna. Det stemmer at barn drar fordel av å bo sammen med begge foreldrene, men dersom dere giftere dere kun for barna vil dette neppe gi et lykkelig miljø for noen av dere.
4. Du vil ha et stort bryllup. Et stort, hvitt bryllup kan virke som et eventyr, men det varer bare for en dag. Ekteskap skal vare livet ut.
5. For å komme deg etter en skilsmisse. Noen ønsker å gifte seg etter en skilsmisse som en måte å komme over det forrige forholdet. For å bevise at de har det bra. Men slike følelser må komme innenfra.
Du har kanskje flere grunner for at du vil gifte deg. Det viktigste er at du og partneren din har diskutert hvorfor dere gifter dere, og er sikre på at dere vil ha det samme ut av forholdet.

Kilde: bbc.co.uk/relationships

1 kommentar:

  1. Hei, jeg er så spent på å finne Dr.Amiso, som hjelper meg med å gjenopprette livet mitt, dette er mitt vitnesbyrd om det gode arbeidet til en mann som hjalp meg. Jeg heter Agnes Lucas, Am fra Drammen Norge. Livet mitt er tilbake etter seks års ekteskap, mannen min forlot meg og to barn. Jeg følte at livet mitt var nesten over og falt fra hverandre. Takk til Dr.Amiso som jeg møtte på nettet. En trofast dag, mens jeg søkte på Internett, så jeg etter en perfekt stavebeslag som kunne løse problemene mine. Jeg fant en serie vitnesbyrd om akkurat denne veiviseren. Noen mennesker vitnet om at han brakte eks-kjæresten tilbake, noen vitnet om at han gjenoppretter livmor, noen vitnet om at han kan kaste en spell for å stoppe skilsmisse, og så videre. Det var et bestemt vitnesbyrd jeg så, det var en kvinne som het Anna, vitnet om hvordan Dr.Amiso brakte henne tilbake til sin tidligere kjæreste på mindre enn tre dager og på slutten av vitneforklaringen droppet e-postadressen til Dr.Amiso. Etter å ha lest alt dette, bestemte jeg meg for å prøve Dr.Amiso. Jeg kontaktet ham og forklarte problemet mitt. På bare tre dager henvendte mannen min meg. Vi løser problemene våre, og vi er enda lykkeligere enn før. Dr.Amiso er virkelig en begavet og talentfull mann, og jeg vil ikke publisere den fordi den er en fantastisk mann ... Hvis du har et problem og leter etter en ekte og ekte veiviser for å løse det problemet for deg. Prøv den store Dr.Amiso i dag, for kreft- eller skilsmissesaker, Jobbfremme og suksess, Helse- eller ekteskapsproblemer, Vil du bli kjent i verden, vinne rettsaker, ditt selskap nekter å betale deg, alle slags problemer i det hele tatt gråt, jeg fant ut at det å ta urtemedisinen sin best. vennligst kontakt Dr.Amiso på: herbalisthome01@gmail.com

    SvarSlett